4 november 2013

"Carlstensveckan"

av Johanna Schreiber.

Förlag: B. Wahlström
Sidor: 222 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13-17 år
Övrigt: Läs om när jag ska intervjua Johanna.

Handling: Ebba ska åka på seglarlägret Carlstensveckan, en vecka full med segling, nya vänner och killar. Det blir en vecka då Ebba är både glad och ledsen och det hinner hända väldigt mycket! Hennes bästa kompis Nova bråkar och är elak mot deras rumskompis Olivia. Hon ser också en av ledarna göra något olagligt, och hon vet inte om hon ska våga berätta för någon.

Omdöme: En riktigt härlig sommarbok som gjorde att jag blev sugen på att åka på något läger eller att det ska vara sommar nu! Den är en blandning mellan svensk chic-lit och feel-good.

I början trodde jag att boken var för lite yngre, ungefär i mellanstadieåldern men sen ändrades min uppfattning och jag tyckte den passade perfekt för min ålder.

Språket flöt på men det var inget språk jag tänkte mycket på, utan det var handlingen som tog upp mest plats. Karaktärerna gillar jag mycket för de kändes verkliga och jag kände igen mig i dem.

Betyg:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.