4 augusti 2015

Läst i juli

Antal lästa böcker: 10 böcker (!!!!!!!!!)

  • Naomi och Elys kyssförbudslista av David Levithan & Rachel Cohn.
  • Kickar av Staffan Cederborg.
  • En shopaholic får en syster av Sophie Kinsella.
  • Jag är Solace av Siobhan Dowd.
  • Legend av Marie Lu.
  • Huset mittemot av Alex Haridi.
  • Nick och Norahs oändliga låtlista av David Levithan & Rachel Cohn.
  • Life before Legend av Marie Lu.
  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs.
  • The Golden year av Hanna Widell och Amanda Schulman. 

Kommentar: Det var extreemt länge sen jag läste 10 böcker. Jag har kunnat läsa så mycket för det var sommarlov och att jag hade Readathon. Det är väldigt kul att få så många böcker lästa.

Recenserade böcker: 5 recensioner. Hälften av böckerna, så helt okej.

Antal lästa sidor: 2738 sidor
Kommentar: Det var också väldigt länge sen jag var över 2000 sidor, det senaste har det varit runt 1000 sidor per månad.

Bra: Miss Peregrines hem för besynnerliga barn & Kickar
Bättre: Naomi och Elys kyssförbudslista
Bäst: Legend
Sämst: En shopaholic får en syster

Kvinnliga författare: 8/13 författare var kvinnor
Manliga författare: 5/13 var män
Novell: Life before Legend
Tegelsten (över 450 sidor): -
Engelska böcker: Life before Legend
Ljudböcker: -
Snyggast omslag: Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
Före detta hyllvärmare: 5 hyllvärmare: Naomi och Ely, En shopaholic får en syster, Legend, Nick och Norah, Miss Peregrines hem för besynnerliga barn.
Läst som e-bok: Jag är Solace, Life before Legend och The golden year

Jämförelse med juni: Då läste jag bara fyra böcker och 700 sidor, så det var en stor förbättring. Mitt mål för juli var faktiskt att läsa flera hyllvärmare, så det tycker jag att jag lyckades med.
Läsa i augusti: Jag vill fortsätta att läsa många böcker under slutet av sommaren men annars har jag inget mål.
Bokrelaterade händelser i juli: I början av månaden var jag bortrest och gjorde lite bokiga grejer i Paris och Amsterdam som jag har skrivit om här. Sen har jag också sett en del filmer som är baserade på böcker t.ex. Cirkeln och Paper towns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.