15 juli 2015

Kulturella händelser i Paris & Amsterdam

Jag tänkte att jag kan lägga upp några av alla (1500) bilder som vi tog i Frankrike och Holland. Jag lägger bara upp de "bokiga" för det här är ju trots allt en bokblogg. 

Det här är Moulin Rouge som är ett teaterställe, tror jag. Vi bara såg det när vi gick förbi så jag har inte så bra koll.

Det här är porten till Versailles och jag i parken bakom slottet. Versailles var väldigt fint och flott! Och jag visste inte att det var en såå stor park. Vi gick en halv dag men var långt ifrån på alla ställen. Det var väldigt grönt och fint överallt. 






 Nu har vi kommit till Amsterdam och där var vi vid Anne Franks hus. Jag gick inte in för att det var lång kö men det var coolt att ha varit utanför. Tänk om Anne Frank hade vetat att det skulle vara massa folk vid deras boende när hon satt och skrev i sin dagbok!

I Amsterdam var vi även på Madame Tussauds och tog massa bilder.


 Anne Frank


 Hahah jag vet inte ens vem detta är men hennes namn stod på böckerna hon håller i så jag antog att hon var författare. "Hon är författare. Henne kan jag ta kort med. Sen kan jag blogga om det."


......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.