13 juli 2015

"Det är du, inte jag"

av Nora Strömman.

Förlag: Schildts & Söderströms (Tack för boken)
Sidor: 131 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14+

Handling: Linn försöker få ett sommarjobb så hon kan ha pengar till en Rhodosresa. Hon trodde att hennes pappa skulle ordna det och blir väldigt besviken när det visar sig att han inte kan det. Hon får tillslut följa med deras familjekompis Björn på hans båt och jobba som matros. Det är inget rolig jobb att vara fast med Björn på den lilla segelbåten och laga mat åt honom, men vad gör man inte för pengar...

Omdöme: Jag tyckte den var intressant för jag har inte läst så många böcker som handlar om att söka jobb och att jobba, men det kanske är för att jag mest läser ungdomsböcker. Så det var kul att läsa om. Det handlar även om kärlek, familj och vänner så den får in många ämnen som till exempel svartsjuka, skam, ilska och glädje.

Den passar någon som vill ha en lättläst och somrig kärleksroman. För den är kort och inte så komplicerad. Jag gillade miljön och handlingen men ibland störde jag mig på huvudpersonen Linn. Hon var naiv och egoistisk.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.