20 december 2014

"Blunda och hoppa"

av Sarah Dessen.

Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 364 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14+
Serie: Det är en fristående bok men Sarah Dessen har skrivit flera andra liknande böcker.

Handling:
Det är sista sommarlovet innan Remy flyttar till en annan stad för att gå på collage. Denna sommaren ska hon bara ha kul, göra slut med sin pojkvän och lägga tid på sina bästisar. Hon börjar sommarlovet med att planera och förbereda det sista för hennes mammas (femte) bröllop, men sen så!

Allt går som planerat och det var inte svårare att göra slut med den här killen än de tidigare pojkvännerna. Men så träffar hon Dexter, en slarvig, spontan bandkille som inte släpper Remy. Dexter är Remys totala motsats men hon börjar sakta inse att hon gillar honom. Hur ska det gå när hon snart ska flytta?

Omdöme:
En somrig, romantisk ungdomsroman som är lik Sarah Dessens andra böcker. Det var länge sen jag läste något av henne så det var roligt att komma tillbaka till hennes snabba, lätta språk med intressanta berättelser. Jag tycker hon har skrivit ännu bättre böcker (som till exempel Allt som är) men den här är också väldigt bra och igenkännelsefaktorn är hög, även om jag är olik många karaktärer.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.