22 december 2014

Nomineringar för 2014

Jag skickade för några dagar sen in mina nomineringar till Bokbloggarnas litteraturpris 2014. Nu när jag tittade på de böckerna som jag har läst, så märkte jag att få böcker har fått 5/5 stjärnor. Nästan alla, säkert 90%, har fått 4/5. Det är lite tråkigt för jag tycker ju inte alla är lika bra, men jag vågar inte ge för låga betyg och en femma är det inte många som förtjänar. Det är bara fem böcker som jag har gett en etta av de hundratals böcker som jag har läst. Jag tror jag får bli lite mer rörlig med betygen ;)

I alla fall, det här är de tre som jag nominerade:
  • Vad Milo såg av Macgregor, Virginia
  • Eleanor & Park av Rainbow Rowell.
  • Röd som blod av Salla Simukka.
Det måste vara böcker som är utgivna på svenska 2014. De här skulle jag inte säga är de bästa böckerna som jag har läst i år, men det är de bästa från 2014. Jag tror det finns bättre men jag har inte hunnit läsa dem än. 


2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.