2 juli 2014

Fylla cv:t med bloggrejer

Jag skrev nyligen ett cv och tänkte då på hur många grejer som jag har fått göra av bloggen. Jag har inte särskilt mycket jobberfarenhet, förutom recensionerna jag skriver till JönköpingsPosten och ett litet sommarjobb i en kiosk. Ändå kunde jag fylla cv:t ganska bra med bloggrejer, som liknar jobb. Bland annat när jag var bloggambassadör för Bokmässan under hela 2013 eller författarintervjuerna jag har fått gör under Bokmässan och på bibliotek. Utan min blogg hade jag förmodligen inte fått praoa hos bokförlaget Gilla Böcker och jag hade inte fått mitt "riktiga" jobb på JönköpingsPosten.

Jag skrev mitt cv "vanligt" på datorn men hittade nu en sida med mallar, så cv:t blev mycket snyggare. Jag tror det kan göra skillnad när man söker jobb, det sticker ut. Sidan som jag kollade på heter SkrivaCV och mallarna finns här. Det finns både i färg och i svart,och både enkla och speciella. Man laddar ner dem gratis och sen ändrar så att den stämmer. Här under är en mall som jag gillade. Den var enkel men med färg och pricken.

2 kommentarer:

  1. Hej, tänkte bara säga att länken till filmrecension av "The host" går till "Jag tog ditt liv" istället.
    Ps. Jag älskar din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har fixat det nu :) Glad jag blir!

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.