1 juli 2014

Läst i juni

Antal lästa böcker: 6 böcker:

  • Francesca av Melina Marchetta.
  • Tusen och en chans av Anabel Pitcher.
  • Economista av Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius.
  • Infinity av Sarah Dessen.
  • Stå ut av Mattias Edvardsson.
  • Love is the higher law av David Levithan.  

Kommentar: Ganska många, speciellt stolt är jag över att det är två engelska böcker. Jag tror att jag aldrig har läst så många böcker av favoritförfattare under en och samma månad. Melina Marchetta, Isabella Löwengrip, Sarah Dessen och David Levithan har alla skrivit böcker som jag har gett 5/5 stjärnor. Och Anabel Pitcher är en ny favorit!

Recenserade böcker: Än så länge har jag bara recenserat två stycken. Stå ut ska jag recensera om någon dag och Tusen och en chans tänkte jag recensera till JönköpingsPosten, men det blir förmodligen en bloggrecension istället.

Antal lästa sidor: 1217 sidor
Kommentar: Ganska lite för 6 böcker, men det duger.

Bra: Love is the higher law
Bättre: Francesca
Bäst: Tusen och en chans
Sämst: Economista (Den är också bra, men alla andra var bättre.

Kvinnliga författare: 5/7
Manliga författare: 2/7
Novell: 1 novell - Infinity (30 sidor)
Tegelsten (över 450 sidor): -
Engelska böcker: 2 stycken - Infinity & Love is the higher law
Ljudböcker: 1 ljudbok (Den är inte med på listan.)
Snyggast omslag: Francesca
Före detta hyllvärmare: Ingen.
Läst som e-bok: Ingen.

Jämförelse med maj: Då läste jag sju böcker och mycket mer sidor.
Läsa i juli: Nu har jag läst nästan alla låneböcker som jag har, så nu ska jag försöka plocka lite hyllvärmare.
Bokrelaterade händelser i juni: Jag såg The fault in our stars på bio och var i Stockholm för att se inspelning av Cirkeln.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kul att du tycker det! Trodde de flesta inte gillade sånna här inlägg och att jag bara gjorde dem för att hålla koll själv, så det är bra att du tycker om dem :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.