15 juni 2014

Day 21 – Favorite book from your childhood

Martin Widmark.
Jag har inte en stark bild av någon speciell bok som jag gillade, men förmodligen hade jag favoriter som inte jag kommer på nu. När jag var i 10-års-åldern gillade jag böcker av bland annat Martin Widmark och Pernilla Gesén. Jag läste mycket deckare för barn eller svenska "vanliga" böcker som utspelar sig i skolan. Alla böcker jag läste lånade jag på bokbussen. Jag tror att jag har läst hälften av alla barn och ungdomsböcker som fanns i bokbussen när jag slutade gå dit för typ två år sen. Jag kommer ihåg när jag istället gick till biblioteket och bara såg bok efter bok som jag ville läsa.

Jag började läsa mycket när jag var nio men innan det hade jag fått mycket högläsning. Inte heller där kommer jag håg vilka jag gillade, men jag tror det var några okända böcker som vi "råkat" få i bokhyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.