27 februari 2014

"Det går bara inte!"

av Camilla Jönsson.

Förlag: B. Wahlström
Sidor: 261 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13-16 år

Handling: Emelie känner att det börjar bli något mer än bara vänskap mellan henne och Viktor. De träffas mer och mer utanför skolan och det märks tydligt att det är något på gång. Samtidigt träffar hon Sander på en fest och de sitter och pratar hela kvällen. Han är den perfekta killen: snygg, spelar i band och har precis hennes musik- och klädstil.

Hon fortsätter träffa båda och kan eller vill inte välja någon av dem. Vem är den bästa? Den perfekta som hon inte ens förstår hur han kan gilla henne eller snälla, blyga Viktor?

Omdöme: Riktigt bra! Det var intressant att läsa om hennes val och problem. Det är triangeldrama men inte på det sättet som det brukar vara. Jag hade inte fattat boken rätt när jag började läsa den, omslaget ser ut som en fantasybok och den ser inte svensk ut. Jag hade knappt läst något om den när jag började och den slog verkligen mina förväntningar.

Det är bra karaktärer, killarna och också hennes kompis Stina och hennes syster. De är sköna men reagerar realistiskt.

Betyg:

2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.