10 augusti 2013

Day 05 – A book that makes you happy

En sån där vidrig bok där mamman dör (av Sonya Sones) tycker jag har ett väldigt roligt språk och den gör mig glad på det vises. Språket är ironiskt och roligt medan handlingen är ganska sorglig, i alla fall i början.

Jag blir också glad bara av att se Det borde finnas regler, av Lina Arvidsson, men det är inte för språket (fast det är väldigt roligt egentligen!) eller handlingen utan för att det står vad jag tycker om den på baksidan. (Tänk då vad glad man måste bli om man är författare och ser sin bok i en affär!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.