9 augusti 2013

Intressanta böcker som jag vill läsa

Jag har en lång lista på böcker jag vill läsa, men vissa låter intressantare än andra. Här under är några jag vill läsa just nu!

Fjärde riket av Maria Nygren. Handlar om tre tjejer som vill bli populära i sin klass, och i ett grupparbete läser de om hur Hitler tog makten. Då kommer de på hur de ska göra för att hjälpa alla osynliga och blyga i skolan, men det går överstyr.

Vad jag såg och när jag ljög av Judy Blundell. Utspelar sig under andra världskriget om femtonåriga Evie. Hon träffar Peter som hon blir kär i, trots att det är något mystiskt med honom. Beskriven med "Judy Blundell har i Vad jag såg och när jag ljög skapat en tät thriller fylld med mord, åtrå, lögner och svek i en oförglömlig klassisk film noir-stil som inte lämnar någon läsare oberörd."


Det låter inte som en bok jag brukar läsa men den verkar bra!

100 böcker att läsa innan man blir vuxen av Karna Nyström. Den vill jag läsa bara för att hitta fler böcker att läsa. Den är gjord 2010 så de nyaste böckerna, som jag oftast läser, finns inte med i den.

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att vad jag såg och när jag ljög lät väldigt bra och beställde ivrigt ett recex, men tyvärr var det en riktig besvikelse! Länkar till min recension om du är intresserad att läsa.
    http://boksystrar.blogg.se/2013/april/vad-jag-sag-och-nar-jag-ljog-av-judy-blundell.html

    //johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd! Kanske läser den iaf för att se vad jag tycker om den.

      Radera
  2. Det verkar vara intressanta böcker, särskilt 100 böcker att läsa innan man blir vuxen :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.