31 juli 2013

"The sisterhood of the traveling pants"

av Ann Brashares.

Förlag: Delacorte press
Sidor: 294 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 12-16 år
Serie: Första delen i serien.
Språk: Engelska (finns på svenska också)

Handling:
Bästisarna Lena, Tibby, Bridget och Carmen provar ett par byxor som sitter perfekt på dem alla, fast de har helt olika kroppar. När de får veta att de inte kommer träffas på hela sommaren bestämmer de sig för att skicka runt byxorna, så alla får ha dem. De sätter också upp några regler, bland annat att byxorna aldrig får tvättas och att de måste älska sig själva när de har på sig dem.

Under sommaren får man följa tjejerna, och byxorna, från olika perspektiv.

Omdöme:
Väldigt bra flyt och bra skriven! Den är bra att börja med när man börjar läsa på engelska för det är luftig text och lätt att förstå, men den är ändå ganska tjock. Jag tyckte det var lite svårt att hålla på vem som var vem av tjejerna, och då hjälpte det inte att den var på engelska, men efter ett tag så var det inga problem.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.