30 juli 2013

All information om Bokmässan

"Norden-scenen" förra året, detta var
vid en tid då det inte var så mycket folk.
Här är svaren på frågorna som jag fick under frågestunden om Bokmässan. Jag gör svaren till en hel text och lägger in annan grundinformation om Bokmässan.

Bokmässan är varje år i slutet av september under fyra dagar. Torsdagen och halva fredagen är för branschfolk (men det är inget de kollar jättenoga) och resten av tiden får alla gå dit. Det är i Göteborg i Svenska mässan. Varje år har de ett land i fokus. I år är det Rumänien och nästa år Brasilien.

De senaste åren har Bokmässan valt ut bloggambassadörer och vi hjälper till med marknadsföring och håller i lite grejer under mässan. Årets bloggambassadörer kan du läsa här.

Inträdet är 50 kr för barn och ungdomar, och 160 kr för vuxna. Det är lite andra priser på branschdagarna och dem kan du läsa här, där står också öppettiderna. I inträdespriset ingår att gå runt till alla montrar och scener. De flesta förlagen i Sverige har en monter och andra företag. I montrarna kan man köpa böcker, lyssna på intervjuer och prata med de som jobbar där. Monterprogrammen kommer ut i mitten av augusti.

Sen finns det också seminarier, de kostar extra och är som föreläsningar och intervjuer som är i särskilda rum. Seminarieprogrammen har redan kommit ut och de kan du läsa om här. För att hålla reda på vad du vill gå på kan du skaffa ett konto på Bokmässans community och använda "Min bokmässa". Där läger du in de du vill gå på och så kan du skiva ut listan med tider och plats eller ladda ner deras app och se i telefonen var du vill gå just nu.
Montrarna uppifrån.
Utanför Svenska mässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.