19 april 2013

Andra veckan.

Katarina och jag.
Här är min veckorapport om min prao hos Gilla Böcker. Förra delen finns här.

Måndag: Läste ett manus som jag inte gillade så mycket och som förmodligen inte kommer bli bok. Jag skrev också ett lektörsutlåtande av den. Gilla Böcker har nyligen flyttat så jag sorterade deras bokhylla så att det blev två av varje och i kronologisk ordning. Sen började jag läsa ett nytt manus som jag gillade väldigt mycket!

Tisdag: Jag läste klart manuset som jag började med dagen innan och skrev ett utlåtande om den. Sen byggde jag ihop en bokhylla på lagret. Jag började också läsa på ett nytt manus.

Onsdag: Jag slog in ett paket med böckerna Kaninhjärta och Fågelbarn (av Christin Ljungqvist) till formgivarna. Sen gick jag och lämnade det på posten och köpte fika till intervjun med Katarina Sandberg. Jag intervjuade Katarina Sandberg till Boktipset.se och min blogg. Katarina debuterar om någon vecka och ni kommer kunna läsa artikeln om ett tag. Sen fixade jag med några lådor med böcker på lagret.
Jag korrekturläste ett pressmeddelnade om att Boken om Joe blir pocket. Sen var jag med på ett kort möte om Svensk bokhandel.

Torsdag: Jag skrev klart artikeln om Katarina och sen fixade jag klart det på lagret som jag hållit på med. Jag läste ut ett sista manus och skrev om det. Sen gick jag och kastade skräp.
Anna och Katarina

Fredag: Gjorde en intervju med Anna, min handledare, till skolan. Vi gick också igenom artikeln jag skrivit. Hon visade vilka tecken man använder när man korrekturläser. Väldigt intressant! Sen klippte jag 150 pappersbitar och 150 snören (!) till paketinslagning av recex som ska skickas ut nästa vecka.
Jag var också med på ett möte om sociala medier.

Detta var min sista dag tyvärr. Veckorna har gått jättefort, speciellt den här sista! Jag fick också en påse med böcker som jag kan visa när jag är hemma. Det kommer komma ett till inlägg om lite mer vad jag tyckte, detta är mer vad jag har gjort.

4 kommentarer:

  1. Jätteintressant att läsa om! Och jag är så avundsjuk - det verkade fantastiskt kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt väldigt kul! :D

      Radera
  2. Låter som att du hade en toppen vecka! :D Påminner om när jag hade praktik i ett bibliotek i 8an. Det var roligt minns jag!

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.