20 april 2013

"Hitta din väg"

av Helena E. Källgren.

Förlag: Ll-förlaget
Sidor: 150 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 12+

Handling: Intervjuer av olika personer, vissa kända, andra okända om att hitta sin väg. Meningen med boken är att inspirera ungdomar och visa att livet blir bra även med svårigheter. Bland annat är Caroline af Ugglas intervjuad om depression, en polis som var krimine
ll när han var yngre, en rik kille som var väldigt fattig när han var liten, en lesbisk präst och en tjej som nästan är blind men jobbar som journalist på en av Sveriges största tidningar. 

Det finns plats för kommentarer och den är lättläst.

Omdöme: Jag tycker det var väldigt intressant att läsa om alla olika människor och hur olika alla kan ha det. Det är väldigt intressanta frågor och det blir intressanta svar. Jag gillar layouten av boken jättemycket! Det är fina bilder, färger och typsnitt.

Jag tycker den här boken är väldigt viktig och den visar att inte alla måste göra likadant för bli lyckliga, tvärtom!

Betyg:

2 kommentarer:

  1. Hej! På sidan utav din blogg har du ju en sådan Läser just nu och där är en bild på boken du läser. Hur skaffar man en sådan?

    /Felicia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror lite på vad man har för bloggverktyg... Jag har Blogger och då går man in på Layout > Lägg till Gadget > Bild. Sen får man spara bilden på sin dator och lägga in.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.