15 november 2012

Svar från frågestunden

Vad för slags genre av böcker gillar du mest? Fantasy, romantik, science-fiction eller gillar du någon speciell blandning av olika genrer? Jag läser det mesta, men jag är inte så intresserad av fantasy. Jag gillar böcker som är verklighetstrogna och de får gärna vara sorgliga och humoristiska.

Vilken/Vilka är dina favorit böcker? Det finns en lista här


Läser du böcker på något annat språk än svenska? Nja... Någon gång ibland på engelska, men jag ska försöka göra det mer :)

Vilken är den tjockaste bok du läst? Jag vet faktiskt inte... Jag läser oftast böcker som är ungefär 300 sidor, så de är inte så tjocka, men ibland läser jag böcker som är 500-600 sidor.

Bästa boken hittills i år? (Du får välja fler än en, om du vill) Jag tror jag säger Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo. Den har jag i alla fall tänkt på mycket nu efteråt.

Hej, kan du ge mig några boktips i genrerna kärlek,deckare,humor det ska va till 12-14-åringar? En bok jag läste ut nyligen är Familjen Bliss magiska bageri (det kommer recension snart) och den är lite deckare, lite rolig och lite kärlek. Om du vill ha ren deckare så är Petrinideckarna lättlästa och bra. Jag läste dem när jag var yngre och nu när det kom en ny läste jag den för det är skönt att läsa lättläst ibland.

Vad tycker du om Harry Potter-serien? :) Jag ska läsa den lite noggrannare snart, jag har bara läst några böcker, sätt några filmer. Men snart ska jag läsa hela på "riktigt".


Vem är din favorit bokbloggare? (om du följer någon annan bokblogg då) Mina favoriter är Bokclara, Tonårsboken och Bookrelated. Fast jag läser massa andra också då och då.

Vem är din favoritförfattare om du bara får välja en? Jättesvårt! Men det finns en lista på mina nio favoriter.

Skriver du noveller/dikter/berättelser själv eller tycker du bara om att läsa andra? Jag tycker det är roligt att skriva, men jag gör det aldrig förutom när jag är på skrivarläger. Där har jag varit de två senaste somrarna.

Vad föredrar du som mest att läsa, eller är det olika vad du känner för från dag till dag? :) Böcker som är humoristiska men sorgliga brukar jag gilla mycket.

Favotitbok/författare? Har du tittat nåt på Flyga Drake och vad tycker du i så fall? Listor på favoritbok och favoritförfattare. Jag har inte hunnit titta på Flyga drake så jag vet inte.

4 kommentarer:

  1. Åh! Jag blev aldeles varm inombords när jag såg att du gillar min blogg så mycket ^^ Tack, Tova! Din blogg är också jättejättebra! :D

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att Christina Walhdén är en av dina favoritförfattare hon höll en liten redovisning i min skola för ett tag sedan eftersom hennes dotter var en av mina kompisar.

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.