4 februari 2015

Day 27 – The most surprising plot twist or ending

Den senaste boken jag läste som hade en rejäl twist var Lina + Rymden = Tobbe av Gustav Lingmark. Nu vill jag inte avslöja tvisten för man förstår det på sista sidan typ. Det gör det också svårt att skriva om boken... Men det här är delar av den recension jag skrev:

Tobbe går i en skola där han inte har så många kompisar och blir mobbad. Han är intresserad av rymden och scouter. Samtidigt är han bästa kompis med Lina som är populär och festar. Han vet inte hur de blev kompisar egentligen, men Tobbe älskar det och han börjar inse att han är kär i Lina. Han rymmer från sitt scoutläger för att kunna gå på fest med Lina och Lina gör att han förändras.

Det är en ganska lättläst ungdomsbok med ett bra språk. 
I slutet är det en riktig twist som gjorde om hela boken och jag förstod inte ens vad som hände. Det kom fram i en dialog på sista sidan och jag hade inte "misstänkt" något. Jag vill inte spoila för er så det är svårt att förklara. Det var i alla fall roligt och väldigt överraskande!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar böcker som har en twist på det sättet så att blir man lite förvirrad och tänker, vad hände? Så denna åker rätt in på läslistan. :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.