25 april 2014

"Nu äter vi!"

av Jenny Damberg.

Förlag: Ica bokförlag
Sidor: 310 sidor
Åldersgrupp enligt mig: Vuxenbok

Handling: En faktabok om mat och mathistoria. Det står om allt från hur pizzan kom till Sverige, till nutidens lattemammor.

Omdöme:
Intressant faktabok med ett lätt språk. Även om det är mycket fakta och årtal så är det inte tungt att läsa. Jag tyckte vissa kapitel eller delar var lite sega, men jag har inte läst en enda faktabok som jag tycker är så underhållande att läsa.

Jag lärde mig mycket, mest förstod jag hur nya många maträtter är, som jag tar för givet. Till exempel pizza, take away och tacos som inte ens fanns när mina föräldrar var barn.

Betyg:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.