23 april 2014

Världsbokdagen idag!

Ja, tyvärr är det inget som gör att jag läser mer idag men som tradition så presenteras vinnarna av Bokjuryn idag den 23 april.

10-i-topp i ungdomskategorin:
1.    Barnkolonin av Kerstin Lundberg Hahn
2.    Förr eller senare exploderar jag av John Green
3.    Berövad av Liz Coley
4.    En sekund i taget av Sofia Nordin
5.    Beautiful Creatures - Mörka drömmar, livsfarlig kärlek av Kami Garcia och Margaret Stohl
6.    Den femte vågen av Rick Yancey
7.    Ditt äckel av Per Alexandersson
8.    Kickboxaren av Maria Björn Niklas Krog
9.    Farlig förmåga av Jessica Spotswood
10.  Sveket av Pia Hagmar

Tyvärr har jag inte läst så många av dem i år, bara Förr eller senare exploderar jag och den är en av de som jag röstade på. Det är kul att det inte är de kändaste böckerna som har vunnit, mn det märks nog mest i de andra kategorierna. Här kan man se vinnarna i varje kategori.

2 kommentarer:

  1. Oj! Förväntade mig inte att det. Ingen av dom böckerna förutom Farlig förmåga som jag röstade på gick viddaare, har dock läst bedrövad och den var fantastiskt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag hade trott någon av dem heller.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.