14 december 2013

Mina nomineringar till Bokbloggarnas litteraturpris

Igår skrev jag lite om Bokbloggarnas litteraturpris men jag hade inte valt vilka jag ville nominera då. Jag skickade nyss in mina nomineringar och det blev:
  • Smaragdgrön av Kerstin Gier.
  • Jag går dit du går av Nina LaCour.
  • Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck.
  • Jag, En av David Levithan.
  • Förr eller senare exploderar jag av John Green.
Det var synd att jag inte hittade lite fler svenska böcker men detta är de bästa böckerna som kom ut 2013 som jag har läst.

Förra året vann Torka aldrig tårar utan handskar och här kan man läsa vilka jag nominerade då.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.