16 december 2013

"Ingen du känner"

av Christina Wahldén.

Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 204 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14-18 år

Handling: När Fatma slutar nian åker hon till Turkiet och hälsar på sina släktingar. Hon förstår snabbt att hon kommer bli bortgift och kämpar emot, men inget fungerar. Fatma hade aldrig kunnat tro att hennes familj kan göra så mot henne men efter ett tag är hon själv kvar i Turkiet.

Fatima lyckas kontakta sin kompis som försöker hjälpa henne från Sverige. Det är inte lätt när varken hon eller Fatima vet var Fatima befinner sig men Aida ger inte upp.

Omdöme:
Ingen du känner har ett intressant ämne som jag inte har läst eller hört mycket om i Sverige. Det var kul att följa både Aida i Sverige och Fatma i Turkiet. Och också de andra karaktärerna var intressanta för att de är speciella och tydliga med hurdana personer de är.

Christina Wahldén skriver väldigt bra och språket är lätt och snabbt. Detta var inte hennes bästa bok men ändå väldigt bra!

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.