11 maj 2013

"Underbara helvete"

av Jamie McGuire.


Förlag: Kalla kulor förlag (Tack för boken!)
Sidor: 362 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13+

Handling: Abby börjar på ett universitet långt ifrån sitt gamla hem, hon vill börja om. Hon träffar nya vänner, och ovänner. Hon träffar Travis som slåss och följs av massa tjejer. Hon verkar vara den enda som inte är intresserad av honom, men han pratar med henne hela tiden. Hon är alltid småsur på honom när de pratar men ändå fortsätter han umgås med henne.

Hon kan inte bli ihop med honom! Hon började på universitetet för att börja om, men hon börjar mer och mer lära känna honom.

Omdöme: Riktigt bra, speciellt språket! Det är detaljerat men flyter ändå på. Den är väldigt romantisk, en av de mest romantiska böcker jag har läst. Men den är inte bara romantisk, den är ofta spännande och jag visste aldrig vad som skulle hända. Man får inte veta vad det är Abby har flyttat ifrån, förrän långt in i boken och det var inte vad jag hade föreställt mig!

På många ställen är den väldigt amerikansk, i pokerhallar och high school. I USA är det förresten en väldigt populär bok, den har legat på många topplistor.

Betyg:

16 kommentarer:

  1. Hm, själv hade jag svårt för den. KLarar inte av Travis.. En kille med kontrollbehov, som styrs av svartsjuka, som slåss och som inte verkar ha någon koll alls på sitt humör. Jag undrar bara vart deras relation kommer att hamna efter att boken är slut, kan tyvärr inte se att den slutar speciellt lyckligt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en känsla av att det kommer hålla, kanske inte att de får barn och allt, men i något år.

      Radera
  2. Vad kul att du tyckte att den var bra, har själv tänkt att läsa den :)+ kolla gärna in min blogg (det är också en bokblogg) :)

    SvaraRadera
  3. Förresten min blogg heter sigrids boktips glömde att skriva det :D :D

    SvaraRadera
  4. Vi tyckte väldigt olika kände jag :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag läste din recension nu: Ja vi tycker olika! ;)

      Radera
  5. Jag älskade den! Och tvåan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick nyss veta att det fanns en tvåa! Men vet knappt vad den heter och vad den handlar om, ska kolla upp det :)

      Radera
    2. Walking disaster heter den. Finns inte översatt än...

      Radera
    3. Walking diasaster är namnet, skriven ut Travis perspektiv, vad kan gå fel liksom?

      Radera
    4. Okej, det verkar intressant! :D

      Radera
  6. I've been on the net now for about six today, and once I happened upon blogger.com on http://bokugglan.blogspot.com/, I was very delighted to.. In my opinion, if all web site entrepreneurs and bloggers created ideal content as you did, the web will be a lot more beneficial than at any time prior.

    my website ... columnar [le-cres.data.montpellier-agglo.com]

    SvaraRadera
  7. Hey there, I just wanted to see if you ever have had any problems with hackers?

    My last joomla blog at http://bokugglan.blogspot.
    ru/ was hacked and I ended up losing months of hard work due to no back up.
    Do you have any ideas to stop
    It's truly a breath of fresh air the minute you find somebody on the web that has knowledge in what they're speaking
    about. I have to say: you actually grasp how to bring this problem to
    light and make it substantial You should really put yourself out there more so that more people can see
    your perspective.. I want to see you become more well-known, because
    you really have something to provide. I have got to ask
    though, but exactly where did you obtain your blog style: did you see it someplace or did you make it yourself?

    With a theme like the one you have, my blog could
    really stand out more. Feel free to let me know where you
    found your style.

    Also visit my site: extended Auto warranty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Not hackers but spam... Are you the same person who comment on english every day? I think it´s "spam" the links in your texts...?

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.