28 mars 2013

Books & Dreams

Jag fick hem tidningen Books & dreams för ett tag sen, som recex. Detta var det tredje numret och jag har vetat om tidningen sen Bokmässan förra året men aldrig köpt den. Så det var kul att få läsa den!

All layout i tidningen var väldigt fin tycker jag! Det var fina färger och det kändes modernt. Reportagen kändes välgjorda och med väldigt fina bilder. Jag har verkligen ingen bra koll på utländska författare som skriver för vuxna, så de flesta författarna har jag ingen aning om vilka det är. Så tidningen är nog för äldre, eller i alla fall för någon som har eller vill få koll på böcker för vuxna. Mitt favoritreportage handlade om att barn och ungas läsande minskar i Sverige och vad det finns för projekt som försöker ändra på det. Det fanns också tips för hur man får barn
att börja läsa.

Det enda jag inte gillar med tidningen är lukten, om jag låg ner och läste, med huvudet över tidningen, fick jag ont i huvudet av lukten och fast den inte är speciellt nytryckt nu, så luktar det mycket fortfarande.

Tidningen gör många event och har flera författarbloggar. De gör också en podcast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.