11 februari 2013

Bra okända böcker


Listan är baserad på böcker som inte har så fått många betyg på boktipset.se.

  • Brev till mamma av Terasa Cárdenas - Om en flicka som får flytta till Sverige. Boken är gjord på brev till tjejens mamma-
  • Den där dagen av Kim M Kimselius - Om en tjej som upplever något förfärligt. I ungefär mitten av boken får man veta vad det är, och i resten av boken är som en nedräkning till den dagen. Min recension.
  • Rulla med kex av Eva Embrink Lannersten - En bok jag läste för några år sedan och läste. Den handlar om Kerstin vars mamma blir deprimerad och hon tror det är hennes fel.
  • Där jag inte längre syns av Petra Hillring - En väldigt bra bok om Lina och hennes syster som tar livet av sig. Lina får läsa systerns dagbok och får veta vad som har hänt. Min recension. 
  • Våga och vinn av Kajsa Gordan - En bok som jag tycker passar 10-12-åringar, jag gillade den mycket när jag läste den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.