10 februari 2013

Tematrio: Crossover

Bokbloggen Lyrans Noblesser har varje vecka en tematrio. Det är att man ska skriva tre böcker med ett visst ämne. Jag har sett den flera gånger men idag är första gången jag är med. Veckans tema är alltså crossover, böcker som passar både ungdomar och vuxna. Mina tre tips är
  1. Boken om Joe av Jonathan Tropper - En vuxen bok som jag tycker väldigt mycket om. Jag tycker både ungdomar och vuxna kan läsa den. Här är min recension.
  2. Tusen gånger starkare av Christina Herrström - En bok om jämställdheten i svenska skolor. Bra och väldigt tänkvärd.
  3. En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones - En väldigt snabbläst, rolig bok. Jag gillar den jättemycket och jag tror den är bra att läsa som vuxen också! Min recension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.