26 juni 2011

Sorgliga böcker

Jag har börjat gilla sorgliga böcker... Eller jag skrattar ju inte men det är typ intressant elr nåt... Hahaa...
Här är några bra sorgliga böcker:

De bästa "snyftarna" <3
  • "Medan mamma sover" av Ingrid Olsson - Lite lagom sorglig inte så man gråter men man tycker synd om henne.
  • "Fallen flicka" av Christina Wahldén - Kommer inte ihåg så mycket av den för jag läste den för länge sen men har för mig att den var ganska sorglig.
  • "Livet på en kylskåpsdörr" av Alice Kupiers - Allt är skrivet på lappar så det går väldigt for att läsa men den är riktikt bra (och sorglig).
  • "I taket lyser stjärnorna" av Johanna Thydell - Jättebra och den finns också som film men jag tycker boken är bättre
  • "Cirkusflickan" av Camilla Lagerqvist - Jättebra och jag tror att lite yngre barn kan läsa den också.
  • "Bara vara Jennie" av Solveig Olsson-Hultgren - Jennie är bara 9 år men man förstår henne jättebra iaf!
  • "Inte bara tennis" av Peter Barlash - Typ den ända sorgliga boken om en kille. Det finns en fortsättning som heter "Dubbelfel".  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.