27 juni 2011

Bokjury 2010

Jag tittade lite på vilka som vann Bokjuryn 2010. Bokjuryn är ju till för att se vad alla barn tycker om böckerna. För att rösta går man in häär fast det kan man bara göra i september elr nåt. 


Så här tycker jag:
♥= Borde vunnit
★= Bra!
:C= Dålig
* = Har inte läst


Ungdomsböcker
  1. Jag finns – Maja-Maria Henriksson, Natur och Kultur :C
  2. Vad mina vänner inte vet – Sonya Sones, Bonnier Carlsen★  
  3. Fångad – Lucy Christopher, Rabén & Sjögren★
  4. Döden i dina ögon – Rachel Ward *
  5. Det är så logiskt, alla fattar utom du – Lisa Bjärbo★
  6. Ursäkta att man vill bli lite älskad – Johanna Thydell★
  7. Det händer nu – Sofia Nordin
  8. Skelettpojken – Anne Rooney *
  9. De levande döda: Fienden – Charlie Higson *
  10. Den gröna cirkeln – Stefan Casta *






Läsa mer 9+
  1. Sorgfjäril – Ingelin Angerborn, Rabén & Sjögren 
  2. Bert och data-dejten – Sören Olsson och Anders Jacobsson, Egmont Kärnan *
  3. Den femte mannen – Petter Lidbeck, Rabén & Sjögren★
  4. Ett hopplöst fall – Jeff Kinney★
  5. Vålnadernas berg – Michelle Paver *
  6. Mord i blicken – Lena Lilleste★
  7. Älskade Danny – Linzi Glass *
  8. Syster Varg – Anette Skåhlberg *
  9. Huggormens spår – Pia Hagmar★
  10. Flykten – Petrus Dahlin ★
Bästa serien 2010

Lou 1 : Dagboksdagar av Julien Nee *

Btw: Jag håller på att läsa Linas kvällsbok 2 nu. Och när jag satt och läste den i godan ro så hade sidorna 19-22 TRILLAT UR (har lånat boken på bibblan) måste läsa dem ju!!!! Om nån har den boken så skulle det vara sjukt snällt att skriva allt det i en kommentar (fast vem orkar det... :'C)
Snygg bild bara så att alla vet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.