12 mars 2009

Har du bokbuss?


Har du slut på böcker hemma? Så fall kan du fråga på biblioteket om de har en bokbuss eller en bokbil i din kommun( om inte tipsa dem).
När jag börja läsa så hade skolan en tävling under sommarlovet 2007. Man skulle läsa 10 böcker. Efter lovet tyckte jag det var så kul att läsa så jag fortsatte. Jag gjorde att papper där jag skrev de böcker jag hade läst och så satte jag ett mål att jag skulle läsa 100 böcker. När jag var klar med det skulle jag gå på Café och köpa en bok. Jag köpte boken: "den hemliga koden". Den är skriven av Petter Lidbeck. Här kommer en del ur boken:
 "Jag öppnade dörren till källaren. Alla tittade på kvinnan som höll en pistol mot mitt huvud.
- Du? sa Axel
Bertil tittade på sin bror
- Vem är det? sa han.
Hon tog hand om pappa på sjukhuset, sa Axel
- Vi träffade dig i stan, sa Tyra. Du lekte med hunden. Du är flygvärdinna.
- Ni får prata i hop er senare, sa kvinnan. Nu har vi annat att göra.
Hon tryckte pistolen hårdare mot mitt huvud och bände upp armen så det gjorde ont.
- Ta varsin trädgårdsstol och sätt er. Nu! Annars knäpper jag flickan.
Bröderna och tvillingarna gjorde som de blev tillsagda.
- Händerna på arm stödet."
Boken får 4 av5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.