3 november 2015

"Vad gör man inte"

av Maja Hjertzell.

Förlag: Gilla Böcker (Tack för boken!)
Sidor: 144 sidor
Åldersgrupp enligt mig: Crossover

Tre syskon som ska åka och fira sin mammas födelsedag. Det är en familj där det har hänt något stort nyligen. Det är spänt mellan dem och de har svårt att prata med varandra. Vad är det egentligen som har hänt, och varför träffar de sin mamma i fängelse?

En kort bok som bygger upp spänningen och alla frågor. I början vet man ingenting men läsaren får sakta men säkert reda på ledtrådar. Perspektivet flyttas runt bland de tre syskonen. De är starka personligheter vilket är intressant att läsa om. Det var kul att se hur syskonen beskrev varandra för att de är så olika. Snabbläst och unik bok som passar ungdomar och unga vuxna. Jag tror att många kan tycka den är intressant.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.