18 juli 2015

Kommande recensionsmarathon

Jag tror jag ska göra ett litet recensionsmarathon. Jag har gjort det någon gång tidigare och nu har jag många böcker som jag vill recensera. Det kommer komma recension på Legend, Lögnen på femte våningen, Jag är Solace, Kickar och kanske någon mer.

Jag kan börja med att skriva om En shopaholic får en syster av Sophie Kinsella för den behöver jag inte skriva en hel recension om. Det är en chick-lit och Kinsella är en känd chick-lit-författare. Jag har inte läst något av henne tidigare men trodde att denna skulle vara ganska enkel och mysig. Jag har aldrig stört mig så mycket på en karaktär som i denna boken! Det är huvudpersonen Becky som älskar att shoppa och hon kommer hem från sin 10-månader långa bröllopsresa till London. Det är mycket som har förändrats bland annat har hennes föräldrar fått veta att Becky har en syster. Det är en ganska intressant berättelse egentligen men hon är så naiv och barnslig. Väldigt bortskämd! Det är ju hennes karaktär men jag störde mig på henne i alla fall. Det blev bättre och bättre (kanske för att hon utvecklas) men jag fattar inte hur det kan vara en hel serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.