1 juni 2015

Läst i maj

Antal lästa böcker: 2 böcker:

  • Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell.
  • Allegiant av Veronica Roth.

Kommentar: Bara två stycken tyvärr, men det har varit två väldigt bra böcker! Gav dem båda 5/5 stjärnor. Jag har även läst andra böcker som jag inte hunnit läsa färdigt, som t.ex. en skolbok som jag läste färdigt idag och så har jag läst halva Jag är Malala.

Recenserade böcker: Ingen tyvärr.

Antal lästa sidor: 653 sidor

Bra: Torka aldrig tårar utan handskar
Bättre: Allegiant

Kvinnliga författare: 1/2
Manliga författare: 1/2
Novell: -
Tegelsten (över 450 sidor): -
Engelska böcker: -
Ljudböcker: -
Snyggast omslag: Allegiant
Före detta hyllvärmare: -
Läst som e-bok: -

Jämförelse med april: Då läste jag 6 böcker så det var ju en ganska stor minskning denna månaden, men så blir det ibland.
Läsa i juni: Jag kan ju hoppas på att jag får lite sommarläsning och bara ligger och plöjer men förmodligen inte. Har ganska mycket att göra, åtminstone i början av sommaren.
Bokrelaterade händelser i maj: Inget speciellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.