16 juni 2015

De första dagarna av sommaren och Mormor Magdas

Nu har jag inte bloggat på nästan en vecka och då har jag ändå varit skolledig alla de dagarna. Det är så skönt med sommarlov och jag ska försöka ta vara på varje dag. Än så länge har det gått bra och jag har gjort väldigt mycket under de första dagarna och det är därför jag inte har skrivit någonting. Det var skönt att bara ta paus från allt och inte sitta något vid datorn.

Jag har börjat sommarjobba också. Jag jobbar på en glassfabrik som heter Mormor Magdas. För det mesta så säljer jag glass men vissa dagar är jag även med och gör glassen. Det är väldigt kul! Det är glass utan tillsatser och den är så närproducerat som möjligt. Den finns att köpa på många ställen i Jönköpingstrakten och på vissa affärer på andra ställen i Sverige. Jag vet inte exakt men kolla deras hemsida för mer info.

Boken till vänster hade jag innan jag började jobba i glassfabriken men jag läste om
den när jag fick jobbet för den handlar om hur företaget startades. Jag tog den här bilden när jag läste de två böckerna för ett tag sen, de passade så bra tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.