1 maj 2015

Läst i april

Antal lästa böcker: 6 böcker

  • Jag känner din hud & Utan dina andetag av Anna Jansson.
  • Hitta Felix av Kristina Sjögren.
  • Skandalen vid Skanstull av Petrus Dahlin.
  • Stöld på Tistelvägen av Petrus Dahlin.
  • Dilsa och den falska förälskelsen av Petrus Dahlin.
  • Född fenomenal av Josephine Bornebusch. 

Kommentar: Väldigt speciella böcker denna månaden! Det är noveller och flera korta "barnböcker" och det beror på att jag hade Readly i början av april. Då ville jag läsa så många böcker som möjligt under perioden.

Alla böckerna som jag har läst under månaden var faktiskt färdiglästa innan den nionde april. Efter det så började jag på My true love gave to me som är en engelsk bok med noveller men jag fastnade i mitten och tillslut var jag tvungen att lämna tillbaka den. Det var lite synd för jag hade velat läsa färdigt den trots att den var seg.
Inte den som jag har läst.

Recenserade böcker: Bara en tyvärr.

Antal lästa sidor: 702 sidor
Kommentar: Inte särskilt mycket.

Bra: Dilsa och den falska förälskelsen
Bättre: Hitta Felix
Bäst: Född fenomenal
Sämst: Stöld på Tistelvägen

Kvinnliga författare: 3/6
Manliga författare: 3/6 (Petrus Dahlin var alla tre)
Novell: Jag känner din hud Utan dina andetag
Tegelsten (över 450 sidor): - 
Engelska böcker: - 
Snyggast omslag: Född fenomenal
Före detta hyllvärmare: -
Läst som e-bok: 5 stycken, alla utan Född fenomenal

Jämförelse med mars: Då läste jag 4 böcker men fler sidor,
Läsa i maj: Inget speciellt, lite låneböcker och en skolbok men annars inget speciellt.
Bokrelaterade händelser i april: Ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.