9 april 2015

Mobilen istället för att läsa

Denna bilden hittade jag på 9GAG på Instagram och jag tycker den passar. Så är det ofta på kvällen när jag lägger mig för att läsa och sen lyser mobilen upp. Ett tag kan jag hålla mig borta men sen kollar jag och sen har det helt plötsligt gått en halvtimme och jag är för trött för att läsa. Det är synd och mobilen tar mycket av min lästid tyvärr. Ofta är det väldigt onödiga grejer som jag gör på mobilen också, som att kolla sociala medier eller kolla videos på Youtube. Jag har börjat sätta en tid och så får jag inte kolla på mobilen innan, ungefär en halvtimme ren läsning. Det hinner man läsa ganska mycket på faktiskt, i alla fall om man är inne i boken.

Men nu under påsklovet har jag läst väldigt mycket! Det är soligt ute och då kan jag sitta ute och läsa. Dels har det berott på att jag har mina sista dagar på Readly och ville hinna läsa några e-böcker där. Då har jag tagit väldigt lätta och korta böcker, som till exempel Kalle Skavank som var en favorit för några år sen. Det var kul att läsa fortsättningen på en gammal serie som jag gillade.

4 kommentarer:

  1. Tror inte du är ensam att bli distraherad av mobilen!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr den mest reletable bild jag sett typ.. :/ XD suck haha..

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.