22 februari 2015

Två recex


Det har varit dåligt bloggat den här veckan, bara något inlägg. Det är synd men jag har haft fullt upp med skola och att fira min pojkvän som fyllt 18 år. Den här veckan kommer jag dock kunna blogga som vanligt.

Under veckan har jag fått två recensionsexemplar. En barnbok som jag inte har hört om och ungdomsboken Livets outgrundliga mysterier av Benjamin Alire Sáenz. Barnboken heter Sagan om Halvdan Hårde och den är skriven av Erik Magntorn och illustrerad av Staffan Gnosspelius. Det är en fin, avlång bok och omslaget ser ut att vara gjort av trä. Jag har inte läst den än men den verkar rolig.

Livets outgrundliga mysterier ges ut av Gilla Böcker och jag tror att jag kommer gilla den. Såhär beskriver de handlingen i pressmeddelandet:

Hemma hos femtonårige Aristotle är det ingen som pratar om någonting. Varken om storebrodern i fängelse eller om pappans upplevelser i kr

iget. Aristotle pratar inte heller. Inte förrän han träffar Dante vid den lokala poolen en varm sommardag. Dante som läser dikter, målar tavlor, gråter över döda fåglar och vägrar att ha på sig skor. Som vet hur man pratar om känslor istället för att stänga in dem tills de hotar att kväva en. Tillsammans utforskar Aristotle och Dante livets outgrundliga mysterier – vad det innebär att bli vuxen, hur man lär sig att leva med sin familjs brister och hur man vet vem man är, och vem man egentligen älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.