5 januari 2015

12. En bok som ger dig riktigt julkänsla


Förra julen läste jag Let it snow av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle. Jag läste den under typ tre veckor fast jag var ledig med jullov. Jag vet inte vad det var som tog sån tid men den är bra. Den ger mig julkänsla för den utspelar sig under julen, det är mycket snö, jag läste den under julen och omslaget är vintrigt. Efter att jag hade läst den så skrev jag såhär på bloggen:

"Let it snow är tre berättelser som har kopplingar till varandra. Varje författare har skrivit en var. Det är "three holiday romances". De är i samma stad och i varje berättelse är Wafflehouse och Starbucks med, vilket gör att de är lite kopplade.

Jag tyckte faktiskt inte John Greens novell var den bästa, snarare den sämsta, men alla var väldigt bra! Jag tyckte den första, av Maureen Johnson var den bästa. Den var humoristisk och fin."

Det här inlägget var det sista i 12 days of  Christmas och nu kommer andra sorters inlägg. Jag kom hem från skidläger i Trysil i lördags så nu ska jag ta vara på det sista av jullovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.