3 december 2014

Låneböcker

Idag var jag på biblioteket efter skolan och det var väldigt roligt. Vi satt och pratade lite om böcker, men mest annat tjejprat ;) Jag lånade också en hög med böcker på första gången på flera månader. Jag har haft massor av egna böcker hemma och försökt att inte låna något. Men nu hittade jag så många bra som jag har velat läsa. Så det blev de här böckerna:






































  • Jag ger dig solen av Jandy Nelson - Ska äntligen läsa denna! Jag var inte så överväldigad av Himlen börjar här som jag förstått att många är men jag tyckte den var mysig. 
  • An abundance of Katherine av John Green - Måste ju läsa allt av John Green någon gång ;)
  • Du vet väl om att du är värdefull av Stefan Lindborg - Jag kände igen titeln och läste sen på baksidan, och den verkade intressant.
  • Unite me av Tahereh Mafi - Jag har läst de två novellerna på svenska men i slutet finns Juliettes dagbok som jag gärna vill läsa. 
  • Four av Veronica Roth - Också det här är noveller som kommer i Divergentserien. Jag har läst någon av dem men de andra ska jag läsa nu. Jag valde Four med svensk översättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.