18 oktober 2014

Vilken bok bör man inte veta någonting alls om innan man själv läser den?

(Veckans fråga i Alkbs Bokbloggsjerka. Läs mer om det på den länken)
Jag tycker inte man ska veta något när man börjar läsa Tusen och en natt av Annabel Pitcher. Den är så speciell och spännande när man förstår mer och mer. Den handlar om en tjej som börjar brevväxla med en mördare i fängelse, för att hon har så mycket ångest och skuld av att hon har mördat en. När man börjar så vet man inte vem det är som har mördats och jag förstod inte hur den tjejen har lyckats döda någon! Hon är jättesnäll och bara en vanlig tonåring.

6 kommentarer:

  1. Jag vill helst inte veta mer än nödvändigt i förväg om de böcker jag läser.

    SvaraRadera
  2. Många boktips i den här jerkan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jag förstå! Jag har inte kollat så mycket själv.

      Radera
  3. Jag vill helst veta så lite som möjligt i förväg om de böcker jag läser. Vad det är för genre och en aning aning om situationen, det räcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, genre är viktigt att veta tycker jag :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.