22 maj 2014

Magnus Nordins författarbesök

Idag var ungdomsförfattaren Magnus Nordin på min skola och gjorde författarbesök. Jag skulle egentligen inte ha lyssnat på det för det var för åttorna, men min svenskalärare sa att jag skulle lyssna och sen skriva om det till Jönköpingsposten. Jag lägger ut texten om besöket när det finns i tidningen så får ni veta mer.

Jag har faktiskt inte läst någon av hans böcker men jag blev väldigt sugen på att läsa Prinsessan och mördaren. Jag har Avgrundens änglar och, hans skräckbok för yngre, Varelserna här hemma men jag har inte läst dem. Jag vet att jag började läsa någon av hans böcker på mellanstadiet men jag tyckte då att de var så läskiga att jag inte har vågat läsa någon av hans böcker. Men nu vill jag göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.