12 februari 2014

Bloggstafett: Papperstäder

Bonnier Carlsson har just nu en bloggstafett om John Greens Paper towns. Jag var med förra året när de hade liknande med Förr eller senare exploderar jag. Man får skriva om egentligen vad man vill om Pappersstäder. Då är det ju lite dumt att jag inte har läst den än men det är alltid kul med bloggstafetter och för något år sen skrev jag ett inlägg om starten i böcker, och jämförde. Så jag har läst prologen av Paper towns och det här är vad jag tyckte:

Det första jag tänkte på är att det är kul att de är i Florida och Orlando, för att jag har varit där och jag kan inte komma på någon bok som jag har läst som utspelar sig där. I prologen är huvudpersonerna nio år och hittar en människa som just har dött när de är ute leker.

Det var kul att läsa om hur huvudpersonerna var när de var yngre och att det var en sån stor händelse i prologen. Jag ville läsa vidare och den gör att man gillar karaktärerna direkt!

Stafetten är varannan dag och förra, och första, inlägget var hos Jonnalindberg.com och på fredag kommer nästa hos Västmanländskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.