18 december 2013

Några av John Greens och David Levithans engelska böcker

Jag var på biblioteket idag och träffade några kompisar. Vi fikade och pratade böcker. Jag tittade i SVB - Svensk Bokhandel (jag råkade skriva "Svens bokhandel" först...). Där har förlagen köpt sidor för att visa vilka böcker som kommer ut i vår i deras utgivning. Jag hittade tyvärr inte så många ungdomsböcker som jag hade trott men några, som jag visar i ett senare inlägg.

Jag lånade David Levithans The lover's dictionary (En liten parlör för älskande på svenska). Det är som en ordbok och sen små stycken av händelser och som har koppling till ordet. Jag började lite i den och den verkar bra, men jag lånade den mest för att den är på engelska, ganska kort och att det är David Levithan som har skrivit den.

Jag lånade också Let it snow av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle. Jag har inte hört talats om de författarna innan förutom Green. Det är tre juliga, romantiska noveller i en bok. Båda mina kompisar skulle låna den och jag försöker läsa mer engelska böcker så jag passade på att låna den också.


Nu under jullovet ska jag läsa flera engelska böcker. Jag vill läsa på originalspråket men det är så mycket jobbigare på engelska men nu ska ge det en chans igen. Jag har The second summer of the sisterhood (Systrar i jeans del två) hemma. Den lånade jag innan sommarlovet på skolans bibliotek för att läsa under lovet och jag läste ettan men inte denna. När jag var i London i höstas så köpte jag Paper towns av John Green (Pappersstäder heter den när den kommer på svenska i början av nästa år). Den ska jag också läsa under jullovet har jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.