31 oktober 2013

John Greens autograf och London-besök

I helgen var jag i London för första gången, det var roligt! Det vi gjorde mest var sightseeing, shopping och gå på restaurang, men jag gjorde en bokrelaterad grej. Det finns en stor bokhandels-kedja som heter Waterstones. Den finns på lite olika ställen i London men jag var på den på Oxford street.


Jag köpte John Greens Paper towns, jag tror inte den är översatt till svenska än och jag vill läsa fler böcker på engelska så det passade bra. Det fanns också en specialutgåva av The fault in our stars (Förr eller senare exploderar jag) med John Greens autograf! Jag och John Green har hållit i samma bok! Tyvärr köpte jag den inte för att jag redan har läst den och det kändes onödigt, men jag ångrar mig lite för jag har inte läst den på originalspråket och det hade varit coolt.



Men det bästa inne på Waterstones var faktiskt deras Free Wifi. Jag hade inte något internet på mitt hotell och jag hade märkt i affären innan att mitt kort var spärrat utanför Sverige, så det kunde jag ändra det på mobilen. Jag hann till och med att godkänna och svara på några kommentarer!

Om du bor i Jönköping och vill vara med i bokcirkel för ungdomar kan du komma till Stadsbiblioteket imorgon klockan 13 och prova på! Vi ska prata om The fault in our stars. Prata med dem i receptionen när du kommer dit.

4 kommentarer:

  1. Har du varit på Foyles när du har varit i London? Det är en jättestor bokhandel :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, där var jag aldrig, tyvärr har jag aldrig hört talats om den.

      Radera
  2. Paper Town släpps på svenska i januari, men böcker är ju alltid bättre på originalspråk, så kul att du köpte den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, men jag är glad att jag köpte den :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.