15 oktober 2013

Day 10 – Favorite classic book

Jag läser verkligen inte många klassiker, säkert på grund av lite fördomar att de är långtråkiga och svåra att läsa, men också att jag har så många andra böcker som jag vill läsa. De klassiker som jag har läst är
  • Anne Franks dagbok
  • Utvandrarna
  • Jane Eyre (den har jag bara läst som ett seriealbum ifrån serien "Lättlästa klassiker")
Lite nyare böcker som håller på att bli klassiker, och som jag har läst är, Roald Dahl och Astrid Lindgrens böcker, annars kommer jag inte på några andra.

Jag har planerat att läsa Novellix klassiker, för det går snabbt men så jag läser några klassiker. De jag har hemma:
  • Ella gör sig fri av Karin Boye.
  • Johnny Panic och drömbibeln av Sylvia Plath.
  • Nattsidan av Joyce Carol Oates.
  • Husets undergång av Edgar Allan Poe.
  • Det sällsamma fallet Benjamin Button av F. Scott Fitzgerald.
Dålig, suddig bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.