21 maj 2013

Veckans bloggambassadör


Nu har jag intervjuat alla bloggambassadörer till Bokmässan. Den sista bloggambassadören är Helen som bloggar på Läsa & Lyssna.

Läste du mycket som ungdom?
Jag har alltid läst jättemycket. Lärde mig läsa själv innan jag började lekis. Stamkund på biblioteket. Bibliotek är en underbar uppfinning!

Vilken är din favoritungdomsbok? och Favoritförfattare som skriver ungdomsböcker?
Kommer inte på nån speciell bok men jag läste massor av Enid Blyton-böcker. Äventyrens-böckerna, Vi fem och Mysterie-böckerna! Hon var produktiv minsann. När jag gick i femman såg jag filmatiseringen av Vilhelm Mobergs Raskens på TV och sen läste jag i princip bara den ett tag. Har säkert läst Raskens 20 gånger... Men nu var det ett tag sen. Det är nog dags igen! När jag gick i sexan upptäckte jag Dean R Koontz och Stephen King och har inte sett bakåt sen dess!

Läser du ungdomsböcker, nu när du är vuxen?
Ja, o ja! En bra bok är en bra bok för alla åldrar! Min dotter som är tretton är också en läsande människa och vi har läst Cirkeln, Eld och Hungerspelstrilogin. Hon har läst Divergent så nu tänkte jag också göra det. Har ju också skrivit en egen bok, Ulven, som är tänkt för unga vuxna! Den går att köpa via bubok.se!

Är det någon bok som du önskar att du hade läst när du var ungdom?
Hmm... Jag tror jag skulle gillat Cirkeln-trilogin mycket som ung. Den är fantastisk! Tyckte också mycket om Förr eller senare exploderar jag.

2 kommentarer:

  1. Hej Tova Bokugglan,
    Emma heter jag och jag skapade för någon månad sedan en bokblogg där jag rescenserar ungdomsböcker (http://emmaboken.blogspot.se/ heter den). Jag har försökt uppdatera mycket men vet inte hur jag ska skaffa fler läsare. Har du några tips? Eller har du lust att besöka, kanske till och med länka, min blogg? Tack på förhand, din blogg är den bästa bokbloggen!
    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej
      Jag tittade runt lite på din blogg, fin! Tyvärr tar det tid att få läsare, jag har haft min i 4 år och den är inte så stor.
      Jag har en kategori, Bokbloggsskolan där du kan få lite tips :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.