26 januari 2013

Vilka böcker jag tyckte vad bra i 7-årsåldern

Kanske svårt att se, men klicka på bilden
så blir den större.
Jag hittade en gammal läxbok från när jag gick i ettan, jag var alltså sju år när jag skrev detta. Det är en läxbok där det är en stor ruta där man ska rita och skriva svaret på en fråga. Ett av uppslagen handlade om böcker. Jag tänkte att jag kan dela med mig av vad jag tyckte vad bra böcker när jag var 7 år.

Jag kunde inte läsa själv när jag skrev detta så det var böcker min fröken eller mina föräldrar hade läst för mig. Den ena rubriken var "Det här är en bra bok" och jag svarade Karius och baktus (den är skriven av Thorbjørn Egner) och Mio min Mio (Astrid Lindgren).

Den andra rubriken var "Den här bokfiguren tycker jag om för att..."
Mitt svar: "Jag tycker om dena boken för. Jag Mio min Mio för den är så spenande och kul." Jag vet inte hur det förklarar vilken bokkaraktär jag gillar, och jag vet inte varför jag inte fortsätter meningarna jag börjat på. ;)

Fast jag skrev nästan finare än jag gör nu vid den tiden, eller i alla fall tydligare.

4 kommentarer:

  1. Kom att tänka på att det skulle va jättekul om du kunde ge lite tips hur man får mer läsare till sin blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli en del i bokbloggsskolan :)

      Radera
  2. Karius och Baktus äger ju!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var länge sen jag läste den men kanske det ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.