26 juli 2012

"Resten får ta reda på själv"

av Lauren Oliver.


Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 475 sidor
Ålder: 12+
Övrigt: Denna boken är med i Bonniers bokcirkel på bokmässan 2012.

Handling: Kvällen den 12 februari dör Samantha. Men nästa morgon vaknar hon och det är den 12 februari igen. Först tror hon att det är en mardröm, men morgonen efter det är det fortfarande den 12:e. Varje dag blir olika och Samantha förändras mycket!

Omdöme: Rolig och unik idé med att det är samma dag som spelas upp. Handlingen och personerna var väldigt amerikanska tycker jag, men det är kul.
Jag trodde enda till sista sidan att det skulle vara ett annat slut, än det riktiga och jag trodde att jag hade fattat fel, men det var sant.

Betyg:

2 kommentarer:

  1. Kul! Verkar som en lite annorlunda bok. När och var ska du prata på bokmässan? Jag skulle gärna vilja vara där, men jag vet inte så mycket om själva mässan.

    P.S Du får jättegärna kommentera novellen "Ett slott av glas" på min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan faktiskt göra ett inlägg om bokmässan för jag har fått en del frågor. :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.