31 juli 2011

"Tova" av Ylva Karlsson

Jag tyckte det var länge sen jag gjorde en recension....

"Tova" av Ylva Karlsson
Sidor: 155
Förlag: Alfabeta pocket
År: 1998
Huvudperson: 17-åriga Tova
Handling: Tova har precis blivit dumpad av sin pojkvän Torsten. Och hennes familj ska till landet över sommaren. Medans hon ska jobba i ett antikvariat. Hon känner sig som världens ensammaste och vet inte vad hon ska göra för att få dagarna att gå. Men plötsligt så får hon ett brev av sin mamma som stack till Nicaragua för mer än tio år sen. Men Tova får bara ont i magen när hon tänker på sin "mamma" (för hon tycker inte man ska kalla sin mamma för mamma om hon bara stack när hon inte orka mer!). Pappan tycker hon ska åka så sen blir hon också ovän med sin pappa....
Omdöme: Boken var bra men jag tyckte inte slutet var som ett slut. Boken får 3/5 stjärnor.

Btw Jag ska få en Iphone!!! :O<33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.