30 juli 2011

Dag 8- Mitt första brev till en författare

Jag har skrivit 8-9 brev till olika författare. Om ni vill kan jag göra inlägg med alla brev? Kommentera vad du tycker (ingen kommer kommentera men jaja). Den första var till Martin Widmark som har skrivit Lassemaja, Nelly Rapp och böckerna om David & Larissa.

Jag har inte gjort någon kopia av det jag skrev men jag frågade lite om han har familj osv...
O.B.S Det som jag har skrivit i parentes är mina anteckningar!!

Hej Tova!                              (Nån gång 2007)
Tack för ditt fina brev. Du skriver mycket snyggare en vad jag gör (hahaa bara så att alla vet så skriver jag fult!!)!

Vad kul att du gillar Lassemaja och Nelly-böckerna. Lassemaja kommer på bio nästa år. Vid jul tror jag att det är premiär. (julen 2008).

Jag skriver numer på heltid och tycker det är jätteroligt! Den senaste Lassemaja-mysteriet som jag har skrivit heter Kyrkomysteriet.

Du kan säkert prova att läsa om David & Larissa, men det är egentligen skrivna för lite äldre barn (jag tror jag frågade om jag var för liten för att läsa dem...).

Vänliga hälsningar Martin Widmark

2 kommentarer:

  1. Företagsam o modig du är som skriver till författare du tycker är bra. Leker med den tanken ibland men det lär inte bli av.
    Kul att få svar också!

    SvaraRadera
  2. Det var länge sen jag gjorde det nu men det var kul :D<33

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.