2 september 2015

Ska äntligen läsa:

Idag hade jag massa tid på stan och efter att jag hade gått i varje rolig affär gick jag till biblioteket. Det var faktiskt längesen jag var där och ännu längre sedan jag lånade något. Så nu blev det fyra böcker som jag är väldigt taggad för:

  • Dash & Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn & David Levithan - Jag läste de två andra böckerna av Cohn och Levithan i somras. De var riktigt bra så det ska bli kul att läsa den här.
  • Hälsningar från havets botten av Christina Lindström - Den här har jag hört lite om och den lät väldigt intressant. Såhär beskrivs den på B. Wahlströms hemsida:
    Det är första dagen på gymnasiet och när Fille får se Hanna är det som om tiden stannar. Det är ju hon! Som stal hans hjärta och tog det med sig när hon flyttade från staden i fjärde klass. Som alltid var smutsig och hade trasiga kläder men de mest fantastiska ögon han någonsin sett. Nu är hon tillbaka och Fille faller handlöst, igen. Det blir början på en trevande men fantastisk kärlekshistoria som bultar av hjärta, sorg och hudlöshet.
  • Not that kind of girl av Lena Dunham - En populär bok som verkar rolig och viktig.
  • Sätt mig i brand av Tahereh Mafi - Sist men inte minst så ska jag äntligen läsa den sista delen av Rör mig inte-trilogin! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.